بهترین روش تهیه سیب‌زمینی سرخ‌کرده کلاسیک

نتیجه تصویری برای عکس فست فود با کیفیت


سیب‌زمینی سرخ‌کرده یکی از محبوب‌ترین غذاهای سرخ‌کردنی دنیا است که می‌توان از آن حتی به عنوان دورچین انواع خوراک‌ها و خورشت‌ها هم استفاده کرد. امروزه در بسیاری از رستوران‌ها سیب‌زمینی سرخ‌کرده با روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود و هر کدام مزه و طعم مخصوص به خود را دارد. در پست‌های قبلی طرز تهیه چند نوع سیب‌زمینی سرخ‌کرده متفاوت را آموزش دادیم. در این مطلب قصد داریم تا یکی از بهترین روش‌ها برای تهیه یک سیب‌زمینی سرخ‌کرده کلاسیک خوشمزه را آموزش دهیم.

   

انتخاب سیب‌زمینی مناسب برای تهیه سیب‌زمینی سرخ‌کرده

اگر تمایل دارید سیب‌زمینی سرخ‌کرده شما برشته شود می‌توانید از سیب‌زمینی‌های متوسط برای سرخ کردن استفاده کنید اما اگر می‌خواهید ظاهر غذای شما زیباتر و در عین حال سیب‌زمینی‌ها در حد معمول و متعادلی برشته شوند، بهتر است سیب‌زمینی‌های درشت را انتخاب کنید.

 

برش زدن سیب‌زمینی

برش‌ها نباید زیادی پهن یا باریک باشد. بهتر است سیب‌زمینی را به صورت طولی برش دهید.

 

آماده سازی سیب‌زمینی قبل از سرخ کردن

ابتدا سیب‌زمینی را پوست بکنید و سپس آن را بشوئید. سیب‌زمینی سرشار از نشاسته است و ماندن نشاسته در سیب‌زمینی به هنگام سرخ کردن باعث می‌شود سیب‌زمینی‌ها به هم بچسبند و برشته و ترد نشود. برای همین بعد از اینکه پوست سیب‌زمینی را گرفتید، آن‌ها را در آب سرد بریزید و یک تا دو ساعت زمان بدهید تا نشاسته اضافی از آن‌ها خارج شود.

 

مراحل تهیه سیب‌زمینی سرخ‌کرده کلاسیک

  • بعد از اینکه سیب‌زمینی درون آب سرد به مدت ۱ تا ۲ ساعت ماند، آن را از آبکش عبور دهید و بلافاصله در آب جوش به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بجوشانید. سیب‌زمینی‌ نباید بیشتر از ۵ دقیقه در آب جوش باشد. سپس سیب‌زمینی‌ها را از آب جوش خارج کنید و روی آن آب سرد بریزید و آب‌کش کنید. سپس با دستمال آشپزخانه آب‌شان را کاملا خشک کنید.
  • در یک ماهیتابه که ارتفاع آن زیاد باشد، روغن سرخ‌کردنی بهار بریزید و اجازه دهید تا روغن سرخ‌کردنی کاملا داغ شود. اگر ماهیتابه با ارتفاع زیاد ندارید می‌توانید از شیر جوش استفاده کنید. سپس سیب‌زمینی‌ها را درون روغن داغ بریزید و اجازه دهید تا کاملا در روغن داغ بجوشند و سرخ شوند.
  • می‌توانید این سیب‌زمینی‌ها را به تنهایی و یا در کنار غذاهای دیگر مثل انواع ساندویچ میل کنید.

 

نکات مهم برای تهیه سیب‌زمینی سرخ‌کرده

  • از سیب‌زمینی‌هایی که جوانه زده‌اند برای تهیه غذا و سیب‌زمینی سرخ‌کرده استفاده نکنید.
  • اگر وقتی سیب‌زمینی را برش می‌زنید داخل آن حلقه سبز رنگی وجود دارد، به هیچ عنوان از آن سیب‌زمینی استفاده نکنید.
  • اگر قرار است سیب‌زمینی سرخ‌کرده را به تنهایی و یا به همراه پیش‌غذاهای دیگر مثل سوسیس یا قارچ سرو کنید بهتر است برش‌های آن بزرگ باشد اما اگر قرار است به عنوان دورچین در کنار خوراک‌ها و خورشت‌ها سرو شود، بهتر است اندازه برش‌های آن متوسط باشد.

منبع: بهار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.