طرز تهیه ژله رنگین کمان

ژله یکی از دسرهای خوشمزه و پر طرفداری است که به روش های مختلفی تهیه و سرو میشود، در ادامه قصد داریم ژله رنگین کمان را به شما عزیزان آموزش دهیم ، با ماهمراه باشید.


مواد لازم برای ژله رنگین کمان:

  • پودر ژله با رنگ های مختلف: به میزان لازم
  • آب جوش: به ازای هربسته ۱ لیوان
  • شیر یا بستی وانیلی: به ازای هر بسته پودر ژله ۱ عدد

 

طرز تهیه  ژله رنگین کمان:

برای درست کردن ژله رنگین کمان قالب مورد نظر را از نیم ساعت قبل در فریزر بگذارید تا سرد شود، این کار از چسبیدن ژله به قالب جلوگیری میکند و در انتها راحت تر جدا میشود.

حالا یکی از ژله ها را داخل کاسه ای بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود، سپس آن را به روش بن ماری حرارت دهید و هم بزنید تا دانه های ژله کاملا محو شود.

حالا ژله آب شده را کنار بگذارید تا کمی خنک شود سپس به آن شیر و یا بستنی آب شده اضافه کنید و مخلوط کنید و داخل قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا نیم بند شود.

در مرحله بعد  ژله ای با رنگ دیگر را که همان ترتیب آماده سازی ژله ی قبلی آماده کرده اید را بر روی ژله ای که در قالب است بریزید و به هر ژله ای که در قالب می ریزید به همین مقدار زمان دهید تا ژله نیم بند شود و بعد ژله بعدی را بریزید.

به همین ترتیب ژله ها را آماده کنید و داخل قالب بریزید و در آخر به مدت ۱ شب و یا حداقل ۷-۸ ساعت ژله را در یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود. برای خارج کردن ژله از قالب بهتر است قالب ژله را با کمی حرارت دادن، ژله را از قالب در بیاورید. و در ظرف سرو مورد نظر برگردانید.


نکات مهم برای طرز تهیه ژله رنگین کمان:

  • می توانید پودر ژله ها را نصفه استفاده کنید و به همان ترتیب میزان آب و شیر راهم نصف کنید تا در قالب از تعدادژله با رنگ های بیشتری استفاده نمائید.
  • دقت کنید ژله ای که در قالب میریزید را باید زمان دهید تا کمی سفت شود تا ژله بعدی را بریزید. در غیر اینصورت، ژله اگر خودش را کامل بگیرد هنگام برگرداندن از هم لایه ها جدا می شود.
  • دقت داشته باشید هر لایه ژله باید نیم بند شود و اگر ژله خیلی شل باشد ژله ی بعدی در ژله ی قبلی فرو می رود.
  • ژله رنگین کمانی را می توانید در یک قالب تهیه کنید و یا در بستنی خوری به صورت تک نفره نیز تهیه کنید.

خواص ژله:

  1. کمک به درمان آرتروز
  2. متابولیسم یا سوخت و ساز بالا
  3.  کمک به تعادل هورمون‌ها
  4.  التیام زخم
  5.  کاهش التهاب
  6.  بهبود وضعیت مفاصل
  7.  پیشگیری از پوکی استخوان
  8.  کمک به کنترل قند خون
  9.  کمک به کاهش وزن
  10. مفید برای دندان
  11. کمک به آرامش ذهن
  12. سم زدایی کبد
  13.  رفع نشتی و منافذ دل و روده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.